Jerry Opier

Jerry’s verhaal is bijzonder. Het had voor hem namelijk ook heel anders kunnen lopen. Als jongeman van Molukse afkomst studeerde hij commerciële economie.

Met een stevige attitude maar zonder al te veel ideeën voor zijn eigen toekomst, ontmoette hij Erik-Jan Koense van reclamebureau FHV BBDO. Hij weet eigenlijk niet zo goed waarom, maar het gebeurde. Erik-Jan bood hem een baan. Zijn leven nam een onverwachte wending. Een decennium later, tref je Jerry nu aan in het prachtige verzamelgebouw voor creatieve bedrijven in Amsterdam Noord waar hij met zijn eigen ‘campagne’bureau Tafel 15 gevestigd is. De naam Tafel 15 ontstond tijdens een etentje met vrienden, aan tafel 15 van zijn favoriete restaurant Loetje in Ouderkerk. Tafel 15 is geen traditioneel reclamebureau.

Hun campagnes richten zich op echte interesses van mensen, het maken van verbinding, het aanspreken van de fantasie. Zo maakten ze voor Van Haren de campagne Footnews, een Facebook pagina waar mensen hun fascinatie voor voeten en schoenen kunnen delen. Tafel 15 is een succes. De zaken gaan vooral goed omdat ze de poeha achterwege laten.

Hun stijl is heel eigen en eigentijds. Het talent van een klein kernteam en een ploeg fanatieke freelancers wordt ingezet om prachtige, kleine, bijzondere, grootse of vreemde campagnes te maken, waarin de behoefte en de boodschap van de klant op een creatieve manier centraal staan.

 

Reacties

reacties

Deel dit!