Sam Nazir

Sam Nazir Als Sam Nazir ergens binnenkomt, dan komt er iemand binnen. Met zijn charismatische uitstraling en warme glimlach weet hij deuren te openen die voor anderen gesloten blijven. Zijn geheim? “Altijd de verwachtingen van de klant proberen te overtreffen. En humor is heel belangrijk”.

Als accountmanager pur sang zit hij dan ook helemaal op zijn plek bij Yacht, waar hij mooie accounts als Liberty Global (Ziggo/UPC) ​en Schiphol Group bedient en manager van zo’n 11  IT-professionals is.   Mensen omschrijven Sam als eager en gedreven. Hij zal altijd een stapje extra zetten ten opzichte van de concurrent. En met succes: in 2012 werd hij uitgeroepen tot Yacht Accountmanager van het Jaar. Eigenhandig bouwde hij het Ziggo-account uit van nul naar grootste klant in regio Utrecht. Sam is oprecht geïnteresseerd in een ander. Zo weet hij van elke klant wanneer hij jarig is, wie zijn partner is en hoeveel kinderen hij heeft. Sam: “Mijn aandacht voor de ander is authentiek. Het zakendoen komt voor mij op de tweede plaats, ik ga altijd voor de relatie. Mijn baan stopt niet na kantoortijd: juist dan hebben klanten tijd om met mij te bellen. Omdat ik weet waar ze naast het zakelijke blij van worden, gaan ze ook graag met mij mee naar golftoernooien, sloepje varen en andere mooie events”. Sam wil zijn kennis en kunde over wat hij probeert te bereiken bij zijn klanten, overdragen aan jongere collega’s. Samen de dienstverlening op een ander niveau brengen is daarbij zijn ambitie. Sam is geboren (1961) en getogen in Paramaribo. Op zijn achttiende vertrok hij naar Miami om de vliegeniersopleiding te volgen. Met zijn brevet op zak keerde hij terug naar Suriname als ‘bush flyer’. In militaire dienst werd hij uitgezonden naar Nederland, waar hij de opleidingen tot luchtmachtofficier, landmacht officier en parachutist​ voltooide​.​

 

Na zijn dienstperiode begon hij als unitmanager bij een beveiligingsbedrijf, waar hij o.a. verantwoordelijk was voor de beveiliging van het Koninklijk Vliegtuig. In 1998 maakte hij de overstap naar Randstad Polytechniek, een van de voorlopers van Yacht, als accountmanager. Sinds 2001 is hij (senior) accountmanager en business manager bij Yacht, waar hij verantwoordelijk is voor klanten als Schiphol, Ziggo en Liberty Global. Hij volgde ondertussen de opleiding Sales & Accountmanagement aan de Nyenrode University en Bedrijfskunde aan de IBO Business School. In zijn vrije tijd is hij vrijwilliger bij het Voedselloket Almere en bovendien is hij fervent salsadanser, paraglider en sqausher.

Zijn motto: live each day like it’s your last!

 

Reacties

reacties

Deel dit!